Zakresy działania poszczególnych komórek organizacyjnych KPP w Jarocinie z 18 grudnia 2014 r.
Zadania komórek organizacyjnych Komendy
§ 13. 1. Do zadań Wydziału Kryminalnego należy w szczególności:
1)rozpoznawanie, zapobieganie i zwalczanie przestępczości kryminalnej, gospodarczej i korupcyjnej;
2)wykrywanie i ściganie sprawców przestępstw i wykroczeń;
3)rozpoznawanie potencjalnych zagrożeń terrorystycznych oraz zapobiegania przestępstwom o charakterze terrorystycznym;
4)prowadzenie postępowań przygotowawczych;
5)opracowywanie i wdrażanie taktyki działań w zakresie skutecznego odzyskiwania mienia pochodzącego z przestępstw oraz ustalanie składników majątkowych sprawców w sprawach operacyjnych i dochodzeniach w celu zabezpieczania roszczeń na poczet grożących kar;
6)inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć z instytucjami państwowymi, organizacjami społecznymi mającymi na celu przeciwdziałanie i zwalczanie przestępstw kryminalnych, zjawisk kryminogennych oraz patologii społecznej;
7)prowadzenie stałej wymiany informacji dotyczących nowych form i metod działalności przestępczej oraz skutecznych przedsięwzięć profilaktycznych i wykrywczych z innymi jednostkami organizacyjnymi Policji, organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości, także wspólne wypracowywanie metod i form działania;
8)współdziałanie z Komendą Wojewódzką Policji w Poznaniu w zakresie wdrażania poleceń, zadań i wytycznych w odniesieniu do wybranych czynności dochodzeniowo – śledczych i operacyjno – rozpoznawczych;
9)wykonywanie czynności z zakresu techniki kryminalistycznej, obsługa urządzeń daktyloskopijnych, urządzeń służących do sporządzania zdjęć sygnalitycznych, dokumentacji filmowej i fotograficznej;
10)prowadzenie poszukiwań osób zaginionych oraz ukrywających się przed organami ścigania;
11)realizowanie zadań zleconych przez sąd, prokuraturę lub inne jednostki organizacyjne Policji;
12)bieżące monitorowanie i analizowanie stanu zagrożenia przestępczością kryminalną, wypracowywanie priorytetów i kierunków pracy operacyjno – rozpoznawczej i dochodzeniowo – śledczej oraz taktyki zwalczania przestępstw kryminalnych;
13)współdziałanie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej, organizacjami społecznymi i instytucjami użyteczności publicznej w zapobieganiu przestępczości oraz ujawnianiu przestępstw i ściganiu ich sprawców;
14)zapewnienie prawidłowego przepływu informacji pomiędzy Wydziałem Kryminalnym a innymi komórkami organizacyjnymi Komendy w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej;
15)planowanie potrzeb w zakresie funduszu operacyjnego, gospodarowanie przydzielonym funduszem operacyjnym[1];
16)prowadzenie magazynu dowodów rzeczowych i związanej z tym dokumentacji;
17)organizowanie i uczestnictwo w doskonaleniach zawodowych w miejscu pełnienia służby;
18)wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonych mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa,
- realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Komendy, w zakresie właściwości wydziału;
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków;
- przyjmowanie i rozpatrywanie petycji złożonych do Komendanta Powiatowego Policji.”[2]
2. Wydział Kryminalny realizuje inne niż wymienione w ust. 1 zadania służbowe zlecone przez Komendanta oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
§ 14. 1. Do zadań Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego należy w szczególności:
1)organizowanie, wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie pełnienia służby przez policjantów służby prewencyjnej;
2)opracowywanie programów profilaktyczno-edukacyjnych, inicjowanie działań zmierzających do zapobiegania przestępczości i innym zjawiskom patologicznym, a także wdrażanie i monitorowanie ich realizacji wspólnie z instytucjami oraz organizacjami społecznymi zajmującymi się tą problematyką;
3)podejmowanie działań rozpoznawczych, analiza zjawisk demoralizacji i przestępczości nieletnich oraz inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do zapobiegania patologii, w szczególności wśród dzieci i młodzieży;
4)edukacja mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych;
5)podejmowanie współpracy z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami wymiaru sprawiedliwości oraz specjalistycznymi formacjami działającymi na rzecz poprawy bezpieczeństwa obywateli;
6)organizowanie i wykonanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu w tym zakresie z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi;
7)organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania służby dyżurnej;
8)pełnienie służby ochronnej w pomieszczeniach dla osób zatrzymanych i doprowadzonych w celu wytrzeźwienia;
9)ochrona bezpieczeństwa ludzi oraz porządku publicznego w komunikacji publicznej oraz na wodach i terenach przywodnych;
10)organizowanie działań policyjnych oraz przedsięwzięć w zakresie ochrony porządku publicznego podczas imprez i uroczystości o charakterze masowym;
11)inicjowanie, planowanie, organizowanie i koordynowanie realizacji zadań z zakresu przygotowań do reagowania w sytuacjach kryzysowych spowodowanych wystąpieniem katastrof naturalnych, awarii technicznych i innych zagrożeń, w tym wykonywanie zadań związanych z reagowaniem kryzysowym Policji w zakresie właściwości Wydziału;[3]
- inicjowanie, planowanie, organizowanie i koordynowanie realizacji zadań z zakresu przygotowań obronnych w Komendzie, jako jednostce organizacyjnej Policji przewidzianej do militaryzacji, w zakresie właściwości Wydziału;[4]
- realizowanie zadań związanych z wydawaniem pozwoleń na broń oraz kart rejestracyjnych broni w ramach ustawowej właściwości Komendanta;
14)analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu jarocińskiego;
15)opracowywanie i monitorowane wdrażania programów poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na podstawie analiz przyczyn, miejsc i okoliczności powstawania zdarzeń drogowych;
16)współdziałanie na rzecz poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym z innymi organizacjami i instytucjami, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej;
17)realizowanie zadań związanych z likwidacją skutków zdarzeń drogowych oraz zabezpieczeniem procesowym śladów i dowodów;
18) podejmowanie czynności oraz stosowanie przepisów prawa w stosunku do ujawnionych sprawców przestępstw i wykroczeń w ruchu drogowym oraz naruszeń w przewozie drogowym, a także podejmowanie czynności zmierzających do ustalenia sprawców;
19)opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny oraz opracowywanie koncepcji, planów i koordynowanie działań związanych z zabezpieczeniem tego rodzaju imprez;
20)organizowanie, koordynowanie i prowadzenie eskort policyjnych pojazdów i kolumn pojazdów związanych bezpośrednio z zapewnieniem porządku i bezpieczeństwa ruchu drogowego;
21)opiniowanie projektów organizacji ruchu drogowego w zakresie inżynierii ruchu na drogach wojewódzkich i krajowych;
22)sprawowanie merytorycznego nadzoru nad funkcjonowaniem Systemu Ewidencji Wypadków i Kolizji oraz ewidencji ukaranych kierowców;
23)opracowywanie planu ochrony Komendy i nadzorowanie jego realizacji.
- przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków;
- przyjmowanie i rozpatrywanie petycji złożonych do Komendanta Powiatowego Policji.[5]
2. Wydział Prewencji i Ruchu Drogowego realizuje inne niż wymienione w ust. 1 zadania służbowe zlecone przez Komendanta oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
§ 15. 1. Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Prasowo – Informacyjnych należy w szczególności:
- zapewnienie obsługi prasowej oraz organizowanie kontaktów Komendanta z mediami;
- realizowanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
- współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
- współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
- tworzenie, współtworzenie oraz współuczestniczenie w realizacji programów prewencji kryminalnej;
- współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby właściwej komendy wojewódzkiej Policji i innych jednostek organizacyjnych Policji;
- udzielanie odpowiedzi na krytykę i interwencje prasowe kierowane pod adresem Policji;
- współpraca z dziennikarzami.
- realizowanie realizacji zadań z zakresu przygotowań obronnych w Komendzie, jako jednostce organizacyjnej Policji przewidzianej do militaryzacji, w zakresie właściwości Stanowiska;
- przyjmowanie petycji złożonych do Komendanta Powiatowego Policji.[6]
2. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Prasowo - Informacyjnych realizuje inne niż wymienione w ust. 1 zadania służbowe zlecone przez Komendanta oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
§ 16. 1. Do zadań Jednoosobowego Stanowiska do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy należy w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli warunków służby i pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
- bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń;
- sporządzanie i przedstawianie Komendantowi, co najmniej raz w roku, okresowej analizy stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, zawierającej propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych, mających na celu zapobieganie wypadkom w służbie i przy pracy;
- udział w przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia służby i pracy oraz urządzeń mających wpływ na warunki i bezpieczeństwo służby i pracy;
- przedstawianie Komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach służby i pracy;
- udział w prowadzeniu postępowań dotyczących wypadków policjantów i pracowników;
- doradzanie w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego;
- współpraca z podmiotami zewnętrznymi w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Jednoosobowe Stanowisko do spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy realizuje inne niż wymienione w ust. 1 zadania służbowe zlecone przez Komendanta oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
§ 17. 1. Do zadań Referatu Wspomagającego należy:
- wykonywanie zadań z zakresu gospodarki finansowej w zakresie określonym przez dysponenta środków budżetu państwa;
- kontrolowanie i opracowywanie dokumentów księgowych potwierdzających dokonanie operacji gospodarczych pod względem merytorycznym;
- prowadzenie dokumentacji w zakresie darowizn rzeczowych i finansowych;
- organizowanie i przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątkowych, ich brakowanie i zagospodarowywanie;
- uczestniczenie w procesie oddawania w posiadanie zależne nieruchomości Skarbu Państwa lub ich części pozostających w trwałym zarządzie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, zgodnie z obowiązującymi procedurami, tj. przeprowadzanie postępowań mających na celu wyłonienie kontrahentów, prowadzenie ewidencji zawartych umów najmu, dzierżawy i użyczenia, wykonywanie niektórych czynności faktycznych w wyżej wymienionym zakresie;
- prowadzenie obsługi kasowej Komendy;
- prowadzenie postępowań szkodowych w przypadku szkód powstałych w mieniu Skarbu Państwa znajdującym się w dyspozycji Komendy;
- prowadzenie postępowań windykacyjnych w zakresie należności stanowiących dochody Skarbu Państwa;
- realizacja czynności w zakresie procedur określonych przez Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu dotyczących dochodów budżetowych;
- prowadzenie gospodarki mandatami karnymi;
- zapewnienie niezbędnego zabezpieczenia logistycznego i technicznego dla Komendy i zgłaszanie istniejących potrzeb w tym zakresie;
- prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu i materiałów w zakresie gospodarki materiałowo -technicznej;
- nadzorowanie eksploatacji i stanu technicznego mienia powierzonego w użytkowanie policjantom i pracownikom;
- prowadzenie indywidualnej ewidencji mundurowej policjantów i wyposażenia pracowników;
- sporządzanie i opracowywanie list równoważników pieniężnych za wyżywienie policjantów i wyżywienie psów służbowych;
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji dotyczącej sprzętu transportowego, sprzętów i urządzeń warsztatowych, materiałów pędnych i smarów, numerów i dowodów rejestracyjnych pojazdów oraz ewidencji, upoważnień do prowadzenia pojazdów służbowych dla policjantów i pracowników Komendy;
- przygotowywanie decyzji administracyjnych w zakresie właściwości Komendanta w sprawach mieszkaniowych;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej policjantów, emerytów i rencistów Komendy;
- wykonywanie czynności związanych z utrzymaniem czystości w pomieszczeniach i w otoczeniu obiektów Komendy;
- bezpośredni nadzór nad prawidłowym wykorzystaniem sprzętu łączności i informatyki, prowadzenie szkoleń w zakresie prawidłowej eksploatacji oraz bieżące wsparcie użytkowników sprzętu będącego w użytkowaniu jednostki;
- bieżąca konserwacja sprzętu teleinformatycznego, przy ścisłej współpracy ze służbami technicznymi Wydziału Łączności i Informatyki Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu zwanego dalej WŁiI KWP;
- wstępne diagnozowanie uszkodzeń sprzętu teleinformatycznego, dokonywanie drobnych napraw, w przypadku poważniejszych uszkodzeń lub obowiązywania umów serwisowych – przekazywanie sprzętu do naprawy do WŁiI KWP;
- instalowanie sprzętu teleinformatycznego dla użytkowników końcowych jednostki i jednostek podległych;
- realizacja wytycznych Komendy Głównej Policji zawartych w dokumentach „Zalecenia dotyczące standardów technicznych, użytkowych oraz bezpieczeństwa, stosowanych w Policji, w zakresie informatyki i łączności”, politykach bezpieczeństwa, instrukcjach bezpieczeństwa i innych decyzjach KGP dot. systemów informatycznych jawnych (np. KSIP,SWD), dokumentach SWBS i PBE systemów i stanowisk informatycznych niejawnych oraz politykach bezpieczeństwa i decyzjach Komendanta Powiatowego Policji w Jarocinie;
- konfigurowanie terminali mobilnych, stanowisk dostępowych, stanowisk internetowych i komputerów wolnostojących zgodnie z wytycznymi oraz administrowanie kontami użytkowników;
- realizacja techniczno – administracyjnych elementów systemów centralnych (np. SWOP, SWD, poczta Lotus Notes) oraz uczestniczenie we wdrożeniach nowych systemów w jednostce;
- prowadzenie ewidencji upoważnień i uprawnień do systemów informatycznych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych jednostki;
- prowadzenie niezbędnej dokumentacji oraz dystrybucji sprzętu zgodnie z decyzjami Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Poznaniu, w tym w zakresie funkcjonowania służbowej telefonii komórkowej i użytkowania służbowych pamięci przenośnych przez funkcjonariuszy i pracowników cywilnych jednostki;
- podstawowy nadzór techniczny i administrowanie systemami lokalnymi jednostki, w tym systemami kontroli dostępu i monitoringu obiektowego;
- prowadzenie ewidencji ilościowej sprzętu teleinformatycznego do wybrakowania zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- dokonywanie kontroli wykorzystania sieci Internet oraz bieżąca weryfikacja bilingów na stanowisku taryfikacyjno – bilingowym dla potrzeb jednostki;
- zabezpieczenie teleinformatyczne przeprowadzanych przez jednostkę operacji policyjnych o zasięgu lokalnym;
- udział w realizacji zadań obronnych;
- bieżąca współpraca z WŁiI KWP;
- prowadzenie rejestru postępowań przygotowawczych;
- obsługa kancelaryjno - biurowa Komendanta i I Zastępcy Komendanta;
- prowadzenie sekretariatu Komendy;
- ewidencjonowanie, gromadzenie, rozpowszechnianie aktów prawnych własnych i wpływających do Komendanta Powiatowego Policji w Jarocinie;
- udostępnianie zbiorów obowiązujących aktów prawnych resortowych i pozaresortowych;
- aktualizowanie własnych aktów prawnych;
- archiwizowanie wszystkich nieaktualnych aktów prawnych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- opracowywanie projektów aktów prawnych wydawanych przez Komendanta;
- zapewnienie organizacyjnej obsługi odpraw służbowych oraz oficjalnych uroczystości z udziałem Komendanta;
- organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych w stosunku do kandydatów na stanowiska pracownicze w korpusie służby cywilnej oraz stanowiska bezmnożnikowe w Policji na terenie powiatu jarocińskiego;
- organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji objęte Ogólnym trybem i zasadami przeprowadzania postępowań kwalifikacyjnych na wybrane stanowiska służbowe w Policji;
- przygotowywanie decyzji administracyjnych wydawanych przez Komendanta w sprawach osobowych;
- obsługa kadrowa policjantów i pracowników komórek organizacyjnych Komendy związana z przebiegiem służby i pracy;
- analizowanie efektywności funkcjonowania jednostki w określonej strukturze organizacyjno - etatowej;
49) badanie możliwości wprowadzania zmian etatowych i stanowiskowych;
- przygotowywanie propozycji zmian organizacyjnych i po ich zatwierdzeniu opracowywanie rozkazów organizacyjnych Komendanta;
51) prowadzenie ewidencji etatowej i kadrowej;
- realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Policji na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa oraz wojny w Komendzie, w zakresie właściwości Zespołu, w tym w zakresie zapewnienia rezerw osobowych oraz współpraca w tym obszarze z właściwym terenowo organem administracji wojskowej i innymi podmiotami;[7]
- organizowanie i koordynowanie działań dotyczących doskonalenia zawodowego lokalnego, wyszkolenia strzeleckiego i wychowania fizycznego w Komendzie;
- opracowywanie rozkazów nagrodowych Komendanta;
- realizowanie zadań z zakresu medycyny pracy;
- realizowanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej w Komendzie,
- obsługa kasowa funduszu operacyjnego.[8],[9]
2. Zespół Wspomagający realizuje inne niż wymienione w ust. 1 zadania służbowe zlecone przez Komendanta oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
§ 18. 1. Do zadań Zespołu do spraw Ochrony Informacji Niejawnych należy:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie szkoleń policjantów i pracowników Komendy w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
- opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych i nadzorowanie jego realizacji;
- prowadzenie kancelarii tajnej w Komendzie, w szczególności przyjmowanie, ewidencjonowanie, przechowywanie, wydawanie, udostępnianie, przekazywanie i wysyłanie materiałów niejawnych;
- prowadzenie urządzeń ewidencyjnych w kancelarii tajnej;
- zapewnienie należytej ochrony materiałom niejawnym znajdującym się w kancelarii tajnej;
- przekazywanie lub udostępnianie dokumentów niejawnych do właściwych komórek lub dla właściwych pracowników i egzekwowanie ich zwrotu;
- gromadzenie przepisów niejawnych oraz prowadzenie i aktualizowanie dziennika przepisów, a także udostępnianie i wydawanie przepisów;
- odnotowywanie na dokumentach zawierających informacje niejawne oraz na urządzeniach ewidencyjnych zmiany lub zniesienia klauzuli tajności;
- realizacja czynności związanych z obowiązkiem rozliczania się policjantów i pracowników z posiadanych przez nich dokumentów niejawnych;
- przeprowadzanie okresowej kontroli stanu dokumentów niejawnych, znajdujących się w kancelarii;
- przygotowywanie dokumentów niejawnych znajdujących się w kancelarii, w celu przekazania do archiwum lub składnicy akt Policji;
- nadzór nad właściwym oznaczaniem i ewidencjonowaniem dokumentów niejawnych, prowadzeniem urządzeń ewidencyjnych, odnotowywaniem zmiany lub zniesienia klauzuli tajności dokumentów niejawnych w urządzeniach ewidencyjnych;
- gromadzenie, przechowywanie, kwalifikowanie i opracowywanie materiałów archiwalnych Komendy;
- prowadzenie rejestru skarg dotyczących postępowania policjantów i pracowników Komendy;
- opracowywanie okresowych planów i sprawozdań z działalności Komendy.
- realizowanie realizacji zadań z zakresu przygotowań obronnych w Komendzie, jako jednostce organizacyjnej Policji przewidzianej do militaryzacji, w zakresie właściwości Zespołu;
- wykonywanie zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji.[10]
2. Zespół do spraw Ochrony Informacji Niejawnych realizuje inne niż wymienione w ust.1 zadania służbowe zlecone przez Komendanta oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
[1] Zmiana dokonana regulaminem z dnia 05.05.2015 r.
[2] Zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.
[3] zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.
[4] zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.
[5] zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.
[6] zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.
[7] zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.
[8] zmiana dokonana regulaminem z dnia 05.05.2015 r.
[9] zmiana dokonana regulaminem z dnia 22.12.2016 r.
[10] zmiana dokonana regulaminem z dnia 31.12.2015 r.