Plan działania - dostępność Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie
PLAN DZIAŁANIA Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowany zgodnie z wymaganiami określonymi w ustawie z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696).
l.p. |
Typ dostępności |
Zadania |
Czas realizacji |
Osoba realizująca zadania |
1 |
Dostępność: >informacyjno-komunikacyjna, >cyfrowa stron internetowych i aplikacji mobilnych >architektoniczna |
wyznaczenie przez insp. Krzysztofa Rzepczyka - Komendanta Powiatowego Policji w Jarocinie, koordynatora ds. dostępności |
29.09 - 30.09.2020 r. |
Koordynator: st. asp. Agnieszka Zaworska
|
2. |
opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności |
30.09.2020 r. |
||
3. |
dokonanie analizy stanu zapewnienia dostępności |
30.09.2020 r. |
||
4. |
zamieszczenie na BIP i stronie internetowej danych kontaktowych koordynatora, oraz przesłanie ich do Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, Ministerstwa Funduszu i Polityki Regionalnej oraz Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu |
30.09.2020 r. |
||
5. |
przygotowanie i opublikowanie deklaracji dostępności |
15.12.2020 r. |
||
6. |
realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz.1696), oraz ustawy z dnia 8 maja 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U.2019 poz.848); >co najmniej w zakresie określonym przez minimalne wymagania, o których mowa w art. 6 ustawy o dostępności osobom, ze szczególnymi potrzebami, będącą wynikiem uwzględnienia uniwersalnego projektowania albo zastosowania racjonalnego usprawnienia; >w indywidualnych przypadkach zapewnienie dostępu alternatywnego o którym mowa w art.7 ustawy |
2020-2021 2021-2025 r. |
||
7. |
monitorowanie postępów z realizacji zadań na rzecz zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Jarocinie |
przez cały czas obowiązywania ustawy |
||
8. |
>sporządzenie raportu o którym mowa w art. 11 ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; >publikacja raportu na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (następne raporty co cztery lata); >przekazanie raportu o zapewnianiu dostępności do Wojewody Wielkopolskiego, celem przygotowania zbiorczego raportu o stanie zapewniania dostępności na terenie naszego województwa
|
31.03.2021 r. |
||
Analiza stanu zapewniania dostępności w Komendzie Powiatowej Policji w Jarocinie. Osoby ze szczególnymi potrzebami mają zapewnioną dostępność informacyjno-komunikacyjną, cyfrową stron internetowych i aplikacji mobilnych oraz dostępność architektoniczną do obiektów Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie mieszczącego się przy ul. Bohaterów Jarocina 15 w Jarocinie. Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (szczegóły w deklaracji dostępności). Na stronie internetowej i stronie BIP jest zamieszczona zakładka pod nazwą obsługa osób uprawnionych. Dotyczy pomocy w załatwieniu sprawy dla osób doświadczających trwałych lub okresowych trudności w komunikowaniu. Można kontaktować się poprzez: pocztę elektroniczną, faks, platformę e-puap, telefonicznie. W zakładce znajduje się również do pobrania – karta zgłoszenia pomocy. Na parterze budynku znajduje się winda z której mogą korzystać osoby z niepełnosprawnością ruchową (tylko w towarzystwie funkcjonariusza policji) W zakresie dostępności architektonicznej budynek posiada wejście parterowe z podjazdem dla osób ze szczególnymi potrzebami w tym dla poruszających się na wózku inwalidzkim. W budynku przy pomieszczeniu recepcji znajduje się jedna toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Budynki nie posiadają pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla. Do budynku jest zapewniony wstęp z psem asystującym i psem przewodnikiem. Obiekt posiada wymagane oznakowanie ewakuacyjne. |